+ 32 11 96 09 76

Een beheerderspakket voor ieders budget

Plus

60% van serverkost / maand

  • Wekelijkse updates
  • Noodpatches
  • 24/7 hardware monitoring
  • 24/7 proactieve monitoring
  • Niet-kritische ondersteuning
  • Maandag t.e.m. vrijdag
  • Van 9.00 u. tot 17.00 u.
  • Reactietijd
    Bij niet-kritische incidenten
  • Binnen kantooruren: 4 uur
  • Buiten kantooruren: nvt
  • kritische ondersteuning
  • Maandag t.e.m. zondag
  • Van 0.00 u. tot 0.00 u.
  • Reactietijd
    Bij kritische incidenten
  • Binnen kantooruren: 1 uur
  • Buiten kantooruren: 2 uur

Starter

0 altijd inbegrepen

  • Wekelijkse updates
  • Noodpatches
  • 24/7 hardware monitoring
  • 24/7 proactieve monitoring
  • Niet-kritische ondersteuning
  • Maandag t.e.m. vrijdag
  • Van 9.00 u. tot 17.00 u.
  • Reactietijd
    Bij niet-kritische incidenten
  • Binnen kantooruren: 8 uur
  • Buiten kantooruren: nvt
  • kritische ondersteuning
  • Maandag t.e.m. vrijdag
  • Van 9.00 u. tot 17.00 u.
  • Reactietijd
    Bij kritische incidenten
  • Binnen kantooruren: 4 uur
  • Buiten kantooruren: nvt

Problemen snel en efficiënt opgelost

Door een gegarandeerde reactietijd af te spreken voor kritische incidenten, zowel tijdens als buiten de kantooruren, kan je je bedrijf met een gerust hart runnen. Wij zorgen ervoor dat je serverproblemen altijd snel en efficiënt worden opgelost. We nemen deze problemen vaak preventief aan en zijn altijd proactief in onze aanpak.

Eenvoudig ondersteuning aanvragen

Ondersteuning aanvragen kan via e-mail op of telefonisch op +32 11 96 09 76. Buiten kantooruren is telefonische aanvraag verplicht. Voor ondersteuning buiten SLA-uren wordt het geldende uurtarief plus een opstartkost van € 150 aangerekend.

Kantooruren zijn van maandag tot en met vrijdag, uitgezonderd Belgische feestdagen, van 9.00 uur tot 17.00 uur.

Wat omvat het beheer precies?

Installatie en onderhoud

Wij installeren en onderhouden je server

We maken je server startklaar, inclusief het Plesk controlepaneel. Zo kan je direct aan de slag. Wekelijks installeren we alle updates van zowel het besturingssysteem als van Plesk.

Heb je nog niet eerder met Plesk gewerkt of wil je graag een opfrissing? Dan doorlopen we via een 1:1 videogesprek alle ins en outs van het controlepaneel.

Ingrijpen bij storingen

Geraakt je server om welke reden dan ook onbereikbaar? Dan gaan we aan de slag om dat op te lossen. Heb je een dedicated server, dan vervangen we uiteraard ook de hardware als deze faalt.

kritische incidenten
Monitoring 24/7

24/7 monitoring van je server

We monitoren 24/7 je server. Daarbij checken we onder andere de hardware aspecten zoals CPU, geheugen, load en beschikbare opslagruimte. We houden ook een oogje in het zeil of alle services en applicaties draaien en bereikbaar zijn. Doet er zich een probleem voor? Dan grijpen we in.

Wij helpen je graag!

We helpen je graag bij vragen over Plesk, voeren gewenste aanpassingen aan de configuratie uit, installeren extra software en extensies en we adviseren je over website configuraties.

Vragen tijdens ondersteuningsuren

Veelgestelde vragen

Dat is niet nodig, want wij beheren de server voor jou. Updates nemen wij voor onze rekening en storingen handelen wij af. In Plesk ben je uiteraard volledig vrij om zelf hosting pakketten aan te maken en alle websites instellingen te beheren.

Wij focussen ons momenteel enkel op Plesk.

Onze beheerderspakketten zijn afgestemd op het beheer van Plesk servers. Neem contact met ons op om je project te bespreken.

Updates installeren we steeds op maandagochtend tussen 5.00 uur en 6.00 uur. Omwille van stabiliteits- en veiligheidsredenen installeren we wekelijks alle beschikbare updates.

Wanneer een update wordt uitgebracht voor een veiligheidsprobleem met een CVSS 4 score van 7.0 - 8.9, dan evalueren we of het nodig is om deze update buiten het wekelijks onderhoudsvenster te installeren. Wanneer het probleem een CVSS score van 9.0 - 10.0 krijgt, dan wordt het wekelijks onderhoudsvenster niet afgewacht en wordt deze update zo spoedig mogelijk geïnstalleerd.

Tip: abonneer je op https://status.nexxwave.be om de status van onze diensten te volgen. Geplande server updates worden hier ook op gepost.

Onder 'kritische incidenten' worden alle technische zaken verstaan die van doorslaggevend belang zijn voor het goed functioneren van de server. Onder andere:

  • Storing van de webserver
  • Storing van de database server
  • Storing van de mailserver
  • Storing van de DNS
  • Storing op netwerkniveau
  • Hulp bij herstellen van een back-up
  • Algemene onbereikbaarheid van de server
  • Malware uitbraak

Onder 'niet-kritische incidenten' worden alle functionele vragen verstaan die niet van doorslaggevend belang zijn voor het algemeen goed functioneren van de server. Onder andere:

  • Instellen van e-mail
  • Hulp bij uploaden website
  • Hulp bij instellen WordPress theme of plugin
  • Hulp bij het aanmaken van accounts
  • Inloggegevens herstellen
  • Website verhuizen

In Plesk regelen we de back-ups in zoals jij dat wilt. Uiteraard geven we graag best-practices mee en denken we mee na over wat voor jouw specifieke kwestie de beste oplossing is.

Bij iedere server (zowel VPS als dedicated) is externe back-upruimte inbegrepen. Deze back-upruimte bevindt zich in een extern datacentrum.

Bij iedere dedicated server is daarenboven ook een extra interne harde schijf inbegrepen, waarop ook nog eens een back-up kan bewaard worden.

Wil je back-ups voor alle gemoedsrust op nog een extra locatie bewaren? Dan kunnen we dit altijd voorzien. Neem contact met ons op om dit te bespreken.

Wij ondersteunen alle software die door Plesk geleverd wordt, zie deze lijst. Heb je nood aan specifieke software, neem dan contact met ons op.

Ja, we verhuizen je huidige websites zodat je vlot en zonder zorgen een overstap kan maken.

Wat doen we niet?

  • We verhuizen geen e-mailaccounts, e-mails, contactpersonen, agenda's en agenda items.
  • We maken geen e-mailaccounts aan.
  • We brengen geen wijzigingen aan de te verhuizen websites aan; ook niet aan de databanken.
  • We brengen geen wijzigingen aan de DNS van domeinennamen aan die hun DNS-records niet op jouw Plesk server zullen hosten.

Zijn er beperkingen van toepassing?

  • We verhuizen enkel websites als ze gehost worden op een Plesk, cPanel of DirectAdmin server.
  • De server en het controlepaneel waarvan verhuist wordt, moet volledig up-to-date zijn.
  • Als de te verhuizen websites gebruikmaken van een CMS (zoals bv. WordPress), dan moeten het core-CMS, de plugins en de thema's volledig bijgewerkt zijn.
  • Er moet SSH-toegang voorzien worden.
  • We verhuizen maximaal 5 websites. Extra websites zijn mogelijk tegen vergoeding.

Dat is mogelijk. Neem contact met ons op om je noden te bespreken.

Vanaf 5 beheerde servers kan je genieten van interessante kortingen. Neem hiervoor contact met ons op.

Het laatste uit onze blog